Závodníci Jizerské 50 dostanou medaili od České mincovny již potřetí
V pondělí 10. ledna se v jablonecké České mincovně uskutečnila slavnostní ražba neprodejných stříbrných medailí Jizerská 50, které obdrží vítězové vybraných kategorií při 55. ČEZ Jizerská 50 včetně dětských. Pozvání přijal nejen autor sloganu Petr Karlovský a ředitel závodů Jizerská 50, ale i primátor Jablonce nad Nisou Jiří Čeřovský a další hosté.
„S pořadateli závodu Jizerská 50 spolupracujeme již třetím rokem a vždy každý z účastníků dostává ročníkovou medaili do svého startovnímu balíčku,“ uvedla mluvčí ČM Lenka Klimentová. První medaile v roce 2020 byla věnována 15 horolezcům zahynuvším v Peru 1970, loňská medaile nesla z ankety vybrané motto Srdcem v bílé stopě, evokující překážky konání sportovních a jiných akcí kvůli pandemii. Letošní podtitul vzešel z veřejné soutěže. Vítězem se stal Petr Karlovský se sloganem V cíli každý svým vítězem.
„Nezávodím, na běžkách jezdím jen rekreačně. Ale Jizerskou 50, závody v našem regionu, ovšem velmi rád sleduji. A motto: To byla blesková spontánní reakce na výzvu, kterou jsem zahlédl na webu. Každý, kdo to dá, je borec,“ konstatoval Karlovský. Návrhů na slogan se sešlo opět několik desítek, z nichž vzniklo pět finalistů. O konečmé podobě letošního sloganu rozhodli sportovci, olympionici při vernisáři výstavy v Domě Scheybalových loni na podzim.
I nová, v pořadí třetí, pamětní medaile České mincovny pro účastníky závodu Jizerská 50 je opět z autorské dílny akademického sochaře Jiřího Dostála. Reverzní strana nese stále stejný motiv a to nápis Jizerská 50. Averzní strana je pro rok 2022 tvořena zalomeným nápisem V cíli každý svým vítězem, který vyobrazuje siluetu hory.
„Česká mincovna emituje medaili o průměru 30 mm s váhou 10 gramů ryzího stříbra v počtu 100 kusů pro společnost RAUL, pořádající 55. ČEZ Jizerská 50, a verzi ze slitiny Nordic Gold o průměru 30 mm v počtu 8000 kusů pro všechny závodníky, obě varianty jsou v kvalitě standard a neprodejné,“ poznamenal výrobní ředitel ČM Stanislav Bachtík. Medaile jsou uloženy tradičně do magnetického blistru. Letošní barvou balení je hořčicová, která opět koresponduje s marketingovými barvami J50.
„Jsme otevřeni spolupráci na podobných projektech, kdy si sportovci z nadreagionálních závodů konaných na našem území odvezou domů trvalou památku na náš kraj, na Jizerské hory, i na mincovnu, která jako jediná razí české peníze,“ doplnil obchodní ředitel Aleš Brix s tím, že i Česká mincovna vysílá nejen na 30ti a 50ti kilometrovou trasu své zaměstnance-závodníky, ale i tři štafety do firemních závodů.